Saltar al contenido principal
- -

Preparació nivell C2 (Superior) de Valencià
Enrollment is Closed

MOOC 8 setmanes. Veure els detalls del curs.##Lingüística General%%Valencià

Duración

8 setmanes.

Acerca de este curso

En aquest curs es tracten alguns aspectes d’ortografia, morfosintaxi i lèxic que solen resultar complexos per a les persones que volen preparar-se per al nivell C2 (Superior) de valencià.

Els cursos estan oberts durant tot l’any i es pot fer la inscripció en qualsevol moment. Només cal disposar d’un compte de correu. L’accés al contingut està disponible perquè es puga treballar de manera autònoma i al ritme que es marque l’aprenent. Durant aquest període, no hi ha suport en els fòrums per part de l’equip docent. D’altra banda, l’equip docent dóna suport en els fòrums durant dos períodes a l’any: setembre-novembre i març-maig, tot fent-los coincidir amb el període de preparació de les proves de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) i de la Comissió Interuniversitària d’Estandardització d’Acreditacions de Valencià (CieaCOVA).

Des de l’1 de gener de 2016, i, d’acord amb la política de la institució sense ànim de lucre edx.org de la qual la UPV forma part, es va decidir que no s’emeteren més credencials gratuïtes sense validesa acadèmica.

Que aprenderé

En aquest curs s’aborden dificultats específiques de nivell C2, com ara les grafies i la pronúncia de la essa sorda i la essa sonora, casos especials de l’article, diversos pronoms relatius més complexos, els temps verbals d’indicatiu i de subjuntiu, els usos incorrectes de les formes no personals, certs falsos sinònims i doblets lèxics, i alguns sistemes de formació de noms a partir de verbs.

Prerrequisitos

Per a poder seguir el curs de manera profitosa i adequada cal tenir assolits els coneixements del nivell C1 (Suficiència) de valencià.

Unidades

  1. Essa sonora i essa sorda
  2. L'article
  3. Els pronoms relatius
  4. Usos del temps verbals
  5. Les formes no personals
  6. Falsos sinònims i doblets lèxics
  7. Formació de noms a partir de verbs
  8. final

Profesores del curso

Eugeni Alberola Bisbal

Eugeni és llicenciat en Filologia Catalana i Diploma d'Estudis Avançats per la Universitat de València. Treballa actualment d'assessor lingüístic al Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València, on du a terme tasques de coordinació de cursos de valencià i d'assessorament lingüístic, i participa en diversos projectes relacionats amb l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'ensenyament de llengües i en la traducció.

Josepa Costa Múrcia

Llicenciada en Psicologia per la Universitat de València. Professora dels cursos del Pla de formació lingüísticotècnica per al personal docent no universitari de 1992 a 1999. Tècnica de formació lingüística del Servei de Normalització Lingüística de la UPV des del 1999. Actualment treballa com a tècnica de Promoció i Normalització Lingüística i Cultural al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, i és l'assessora del Centre d'Autoaprenentatge de Llengües d'aquest campus.

Débora Escrivà i Fuster

Débora Escrivà Fuster és llicenciada en Filologia Anglogermànica per la Universitat de València. Treballa com a tècnica de formació lingüística al Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universtiat Politècnica de València. Participa en tasques relacionades amb la formació lingüística i l'acreditació dels coneixements de valencià i en diferents accions i projectes per promoure l'aprenentatge del valencià, a través de la plataforma de teleformació PoliformaT de la UPV i del sistema Polimedia, com a complement de l'ensenyament presencial.

Elisa Giner i Salvà

Elisa Giner Salvà és llicenciada en Filologia Valenciana per la Universitat de València. Ha treballat com a docent en els cursos de promoció de coneixements de valencià, organitzats per la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació per als empleats públics. Des de l'any 1991, és membre d'una comissió avaluadora de la Junta Qualificadora de Coneixements de València i assessora lingüística al Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València (UPV), on participa en tasques relacionades amb la formació lingüística i amb l'acreditació de coneixements de valencià. Actualment, forma part de diferents projectes multimèdia amb l'objectiu de promoure l'autoaprenentatge del valencià.

Antoni Martínez Bernat

Antoni Martínez i Bernatés llicenciat en Filologia Hispànica (esp. Filologia Valenciana) i en Filologia Anglogermànica per la Universitat de València. En l'actualitat treballa com a tècnic lingüístic al Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV, on porta a terme tasques d'assessorament i formació lingüística.

Sara Vicent Santamaria

Sara és llicenciada en Filologia Hispànica i en Filologia Catalana, i doctora en Filologia Catalana per la Universitat de València. Ha treballat com a docent en formació d'adults i en diverses universitats. Actualment treballa al Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València, on realitza tasques de Formació i d'Innovació. Està especialment interessada en la docència en línia i els recursos electrònics i multimèdia per a l'ensenyament, i participa en diversos projectes en aquests àmbits.

MOOC es el acrónimo en inglés de Massive Online Open Course (que puede traducirse como Curso masivo abierto online).

Las siglas MOOC se utilizan para referirse a una iniciativa que comenzó en 2011 con un curso de Introducción a la Inteligencia artificial de la Universidad de Stanford en el que se inscribieron 160.000 estudiantes de 190 países, y que se ha convertido ya en un movimiento global al que se han incorporado las mejores universidades del mundo con la creación de diversas plataformas MOOC y miles de cursos que comparten un objetivo: proporcionar acceso gratuito a una formación superior de calidad a cualquiera que tenga una conexión a internet.

Los MOOCs están basados en la integración de tecnologías que existen desde hace tiempo en Internet: el vídeo en red, la evaluación automática a distancia y los foros de preguntas y respuestas en la web. Pero es ahora cuando los usuarios se han acostumbrado a usar el vídeo en red y las redes sociales en su día a día en Internet, lo que facilita que se creen comunidades de alumnos situados en cualquier parte del mundo que comparten conocimientos y experiencias y se ayudan en el proceso de aprendizaje, dándole a la formación online un nuevo enfoque colaborativo. Esto, unido a la disponibilidad de acceso a los cursos MOOC en cualquier momento y desde cualquier lugar en donde se tenga acceso a Internet, ha permitido crear una nueva comunidad global de estudiantes.

Los MOOCs de UPV[X] están diseñados para ayudarte a aprender trabajando a tu ritmo de forma independiente y proporcionarte el apoyo de la comunidad de aprendizaje si te hace falta.

Para ello los MOOCs están estructurados en módulos que suelen corresponder a una semana de trabajo (aunque no siempre es así). Los módulos se estructuran en lecciones con un vídeo, que dura normalmente entre 3 y 10 minutos, y una pregunta de refuerzo al final para ayudarte a fijar su contenido. Las lecciones están orientadas a tratar un concepto (o un número reducido de ellos) de forma que sean lo más atómicas que sea posible.

Los cursos MOOC de UPV[X] pueden tener distintos esquemas de evaluación, pero lo habitual es que al terminar cada módulo haya un examen (normalmente tipo test) que te permitirá comprobar tu evolución y fijar los conocimientos, y que cuenta en cierto porcentaje para la evaluación final. Con ello tendrás una realimentación frecuente de tu progreso que te permitirá ir mejorar tu proceso de aprendizaje.

Al acabar el MOOC habrá a un examen final para evaluar si has alcanzado los objetivos de aprendizaje que contará en un porcentaje mayor para la evaluación final.

En los MOOC también hay un foro de debate moderado por el equipo del curso donde los alumnos pueden consultar sus dudas sobre el contenido del curso y comentar aquellas cosas que les parezcan interesantes. El acceso a una comunidad online de internautas con tus mismos intereses y que están aprendiendo a la vez enriquece la experiencia del curso.

Esperamos sinceramente que disfrutes de nuestros MOOCs y aprendas con nosotros