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CARE Campus: Technology and Aging
Enrollment is Closed

MOOC. 3 weeks. See details...##Medicina Preventiva

Duration

3 weeks

About this course

This course is address to caregivers to gain knowledge and understanding of which technologies to provide to older people depending on their needs with respect to tasks and activities. The course also provides understanding in the assessment process of usability of these technologies and satisfaction of older people to check that the provided technologies match with the person. The course provides practical case studies in order to gain confidence in real scenarios.

What I will learn

By the end of this course, you will be able to:

  • Understand and describe aging performance decline and daily life functions affected.
  • Perform the assessment process of usability of these technologies and satisfaction of older people to check that the provided technologies match with the person.
  • Which technologies to provide to older people depending on their needs with respect to tasks or activities.

What I need to know

Basic background, knowledge and skills related to health and social care and support of older people.

Modules

  1. Daily life difficulties of older adults
  2. Assistive Technologies for older adult people: impact on the different functions and life dimensions
  3. Methods for caregivers to select the appropriate tool for each older adult

Teachers

Vicente Traver Salcedo

A Doctor in Telecommunications Engineering at Valencia Polytechnic University, his Research, Development and Innovation operations and technological transference pursuits focus on telemedicine and e-health, and directing the SABIEN group (Technological Innovation for Health and Well-being) of ITACA. A professor of Valencia Polytechnic University, he has lectured on ICTs and health subjects since 2001.

Zoe Valero Ramón

She has more than 10 years of experience in research and development in national and European e-health and e-inclusion projects for the SABIEN group. Her work is focused on ICT project management, mobile solutions applied to e-Inclusion, tele-rehabilitation platforms and e-learning programmes focused on ICT and older adults.

Manuel Traver Salcedo

Currently responsible for research on Health and the Internet. His work spans 10 years of activity as a researcher in the TSB-ITACA group and is currently focused on projects on health related to the internet, ranging from the development of portals with information and health content, to studies on the use and integration of social media within the medical environment (Health 2.0). He has developed a great variety of projects, the highlights of which are educarensalud.org, observatic.com and salupedia.org.

Antonio Martínez Millana

He has more than 5 years of experience in research and development of European e-health projects as part of the SABIEN group. His research has focused mainly on the implementation and standardisation of communication protocol between medical sensors and portable desktop applications, concentrating mainly on the management of diabetes, and the design of Personal Health Systems (PHS) within unchecked environments. He is qualified in HL7v2.6 and is an active participant in the development of Continua Health Alliance. He is associated professor at Valencia Polytechnic University since 2016.

MOOC es el acrónimo en inglés de Massive Online Open Course (que puede traducirse como Curso masivo abierto online).

Las siglas MOOC se utilizan para referirse a una iniciativa que comenzó en 2011 con un curso de Introducción a la Inteligencia artificial de la Universidad de Stanford en el que se inscribieron 160.000 estudiantes de 190 países, y que se ha convertido ya en un movimiento global al que se han incorporado las mejores universidades del mundo con la creación de diversas plataformas MOOC y miles de cursos que comparten un objetivo: proporcionar acceso gratuito a una formación superior de calidad a cualquiera que tenga una conexión a internet.

Los MOOCs están basados en la integración de tecnologías que existen desde hace tiempo en Internet: el vídeo en red, la evaluación automática a distancia y los foros de preguntas y respuestas en la web. Pero es ahora cuando los usuarios se han acostumbrado a usar el vídeo en red y las redes sociales en su día a día en Internet, lo que facilita que se creen comunidades de alumnos situados en cualquier parte del mundo que comparten conocimientos y experiencias y se ayudan en el proceso de aprendizaje, dándole a la formación online un nuevo enfoque colaborativo. Esto, unido a la disponibilidad de acceso a los cursos MOOC en cualquier momento y desde cualquier lugar en donde se tenga acceso a Internet, ha permitido crear una nueva comunidad global de estudiantes.

Los MOOCs de UPV[X] están diseñados para ayudarte a aprender trabajando a tu ritmo de forma independiente y proporcionarte el apoyo de la comunidad de aprendizaje si te hace falta.

Para ello los MOOCs están estructurados en módulos que suelen corresponder a una semana de trabajo (aunque no siempre es así). Los módulos se estructuran en lecciones con un vídeo, que dura normalmente entre 3 y 10 minutos, y una pregunta de refuerzo al final para ayudarte a fijar su contenido. Las lecciones están orientadas a tratar un concepto (o un número reducido de ellos) de forma que sean lo más atómicas que sea posible.

Los cursos MOOC de UPV[X] pueden tener distintos esquemas de evaluación, pero lo habitual es que al terminar cada módulo haya un examen (normalmente tipo test) que te permitirá comprobar tu evolución y fijar los conocimientos, y que cuenta en cierto porcentaje para la evaluación final. Con ello tendrás una realimentación frecuente de tu progreso que te permitirá ir mejorar tu proceso de aprendizaje.

Al acabar el MOOC habrá a un examen final para evaluar si has alcanzado los objetivos de aprendizaje que contará en un porcentaje mayor para la evaluación final.

En los MOOC también hay un foro de debate moderado por el equipo del curso donde los alumnos pueden consultar sus dudas sobre el contenido del curso y comentar aquellas cosas que les parezcan interesantes. El acceso a una comunidad online de internautas con tus mismos intereses y que están aprendiendo a la vez enriquece la experiencia del curso.

Esperamos sinceramente que disfrutes de nuestros MOOCs y aprendas con nosotros