Saltar al contenido principal
- -

Triade

Length

3 weeks

About this course

The MOOC for educators of Ageing Adults with Intellectual Disabilities is addressed to front-line professionals, within the disability and elderly fields, to gain knowledge and good practices about the specific supports that ageing adults with intellectual disabilities (AAWID) need to improve their Quality of Life and social inclusion. The course provides a set of pedagogical materials and several training activities to tackle the problem of social inclusion of ageing adults with intellectual disabilities.

The course features the manual use of My New Ageing Me Platform, and online repository of theoretical and practical resources to start supporting AAWID in your institution. The course is an outcome of TRIADE2.0 project, co-funded by the European Comission under the Easmus+ program through the SEPIE Agency.

"

What will I learn?

The course addresses knowledge, methodologies and good practices about the specific supports that ageing adults with intellectual disabilities (AAWID) need to improve their Quality of Life and social inclusion. At the end of the course you will be aware of the main concepts related to ageing and intellectual disability, the dimensions of the quality of life and know how to develop training activities to tackle the problem of social inclusion of ageing adults with intellectual disabilities.

Prerequisites

No previous knowledge is required to enroll the course, but it is tailored to professionals of social care and support to people with intellectual disabilities.

Units

  1. Week 1: The ageing process of AWWID (NARHU)
  2. Week 2-1: The impact of ageing on the quality of life (HOGENT)
  3. Week 2-2: Methodology working with AAWID (IVASS)
  4. Week 3: “My New Ageing Me” interactive training platform (UPV)
  5. Final exam

Profesores del curso

Profesores del curso

María Goranova

Chairperson of NARHU. Expert in implementation of training courses in the field of inclusive education, social and cognitive skills employment of people with disabilities (including supported employment) and specialized training approaches in virtual learning environment.

Ilse Goethals

Lecturer at the department of Special Needs Education, and researcher in the Ghent University of Applied Sciences and Arts. Expert in optimizing the quality of life of socially vulnerable populations (e.g. ageing adults with intellectual disability).

Jose Manuel Gil Guzman

"Bachelor in psychology and management degree.

He works currently in the European projects department of IVASS.

"

María Sorzano

Psychologist and master in International Cooperation for Humanitarian Action. Project manager in the European project department of IVASS.

Antonio Martínez Millana

Telecommunications engineer and PhD. Associate Professor in the Polytechnic University of Valencia and expert in research on health and assistive technologies.

Enroll

MOOC es el acrónimo en inglés de Massive Online Open Course (que puede traducirse como Curso masivo abierto online).

Las siglas MOOC se utilizan para referirse a una iniciativa que comenzó en 2011 con un curso de Introducción a la Inteligencia artificial de la Universidad de Stanford en el que se inscribieron 160.000 estudiantes de 190 países, y que se ha convertido ya en un movimiento global al que se han incorporado las mejores universidades del mundo con la creación de diversas plataformas MOOC y miles de cursos que comparten un objetivo: proporcionar acceso gratuito a una formación superior de calidad a cualquiera que tenga una conexión a internet.

Los MOOCs están basados en la integración de tecnologías que existen desde hace tiempo en Internet: el vídeo en red, la evaluación automática a distancia y los foros de preguntas y respuestas en la web. Pero es ahora cuando los usuarios se han acostumbrado a usar el vídeo en red y las redes sociales en su día a día en Internet, lo que facilita que se creen comunidades de alumnos situados en cualquier parte del mundo que comparten conocimientos y experiencias y se ayudan en el proceso de aprendizaje, dándole a la formación online un nuevo enfoque colaborativo. Esto, unido a la disponibilidad de acceso a los cursos MOOC en cualquier momento y desde cualquier lugar en donde se tenga acceso a Internet, ha permitido crear una nueva comunidad global de estudiantes.

Los MOOCs de UPV[X] están diseñados para ayudarte a aprender trabajando a tu ritmo de forma independiente y proporcionarte el apoyo de la comunidad de aprendizaje si te hace falta.

Para ello los MOOCs están estructurados en módulos que suelen corresponder a una semana de trabajo (aunque no siempre es así). Los módulos se estructuran en lecciones con un vídeo, que dura normalmente entre 3 y 10 minutos, y una pregunta de refuerzo al final para ayudarte a fijar su contenido. Las lecciones están orientadas a tratar un concepto (o un número reducido de ellos) de forma que sean lo más atómicas que sea posible.

Los cursos MOOC de UPV[X] pueden tener distintos esquemas de evaluación, pero lo habitual es que al terminar cada módulo haya un examen (normalmente tipo test) que te permitirá comprobar tu evolución y fijar los conocimientos, y que cuenta en cierto porcentaje para la evaluación final. Con ello tendrás una realimentación frecuente de tu progreso que te permitirá ir mejorar tu proceso de aprendizaje.

Al acabar el MOOC habrá a un examen final para evaluar si has alcanzado los objetivos de aprendizaje que contará en un porcentaje mayor para la evaluación final.

En los MOOC también hay un foro de debate moderado por el equipo del curso donde los alumnos pueden consultar sus dudas sobre el contenido del curso y comentar aquellas cosas que les parezcan interesantes. El acceso a una comunidad online de internautas con tus mismos intereses y que están aprendiendo a la vez enriquece la experiencia del curso.

Esperamos sinceramente que disfrutes de nuestros MOOCs y aprendas con nosotros